Du vet att…

augusti 12, 2007

Du vet att du har varit på en helt ok grillfest när:

  • du hittar sot i BH:n dagen efter
  • du får tillbringa en kvart extra i duschen för att få bort allt sot ur öronen och näsan
  • dina kläder luktar som om du varit och firat valborg… i en vecka
  • du inte kvicknar till förrän vid niosnåret kvällen efter
  • din mobil är fullproppad med mystiska ljudinspelningar med allt från ”smoke on the water” på elgitarr till ”kära lilla snickerboa” på munspel
  • din kamera är översvämmad av diverse tvivelaktiga bilder som du inte ens vet om att du tagit
  • du kan finansiera dagens middag(för två) med pengarna från panten på tomglasen från kvällen innan
  • du redan klockan två på dagen ser fram emot att få gå och lägga dig
  • du anser att festen var värd varenda minut av dina dagen-efter-plågor

Lösenordsskyddad: Partytime Pics

augusti 12, 2007

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:


Blandat Av Sommarens Bilder

augusti 12, 2007


Det går jättebra att åka skoter på sommaren också!


Jag är en smula trött och blek, tror att bilden är tagen redan i januari någon gång.


Älsklingshunden. Dålig kvalitet på bilden men så himla charmig!


Spanar ut över ägrna från sin lilla lucka på altanen!


En av de sista bilderna på honom. R.I.P


Lösenordsskyddad: Partytime

augusti 12, 2007

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll:


Intressant Utmaning

augusti 12, 2007

Blev idag utmanad, det var ju ett tag sen så jag hänger på. Vet att iaf några av de jag väljer redan är utmanade men det sturntar jag högaktningsfullt i. De är ju mina favoriter iaf liksom.

“Man väljer ut och skriver om fyra bloggare eller personer med hemsidor som inspirerar. Dessa fyra blir i sin tur utmanade att välja ut fyra sådana bloggare/personer att skriva om”

Kråkas Flygturer/Bacillen
Detta är min soulmate i cyberspace. Cybersyrran liksom. Vi lever fruktansvärt olika liv men vi är ändå väldigt lika. Hennes sorger är mina sorger och hennes glädjeämnen är mina glädjeämnen. Jag läser hennes blogg flera gånger om dagen och jag känner saknad när jag inte hört något från henne på ett tag.

Herr Kobras Iakttagelser/MrAboc
Även detta en kär vän och en blogg som jag läser flera gånger om dagen. Ingenting är sig likt när mejlboxen inte visar på ett nytt mess från honom. Att jag vet bakgrundshistorian till de flesta anekdoter och blogginlägg gör att det känns så väldigt personligt när han skriver. Det går oftast rakt in i hjärtat på något vis.

Spacelounge/Peter Madison
Mannen vars musik talade till min själ och mitt hjärta från första tonen. En gammal kontakt som har hängt med genom vått och torrt och som på något sätt ger mig hopp om att man kan leva som en individ i detta abnormt stora kollektiv som kallas livet. Hans blogg är inte vad den en gång var och texterna talar inte lika ofta till mitt hjärta men jag följer honom ändå troget som en hund. Han har en vacker stil RymdmansMadison. En vacker själ.

Lotta, Iza & Karlsson
Det här var den första blogg jag snöade in på. En klart underhållande blogg som är välskriven och därtill välfylld. Lotta är en härlig människa, en kvinna med många kloka tankar och åsikter. Jag läser ofta, ofta och har så gjort sen första dagen jag hittade till hennes lilla vrå på nätet. Om Bacillen är cybersyster så är nog Lotta lite av en cybermamma eller något. 🙂

Det finns fler jag skulle kunnat placera på denna lista. Tex Virriga Vovva som är min cybermamma nummer två, eller Nina som liksom fyller något sorts andligt tomrum i mitt liv. Eller varför inte Qenzo med hennes vardagsbetraktelser eller till och med någon av de där bloggarna vilka jag läser dagligen men aldrig kommenterar något i.

Nu valde jag dock att lista dessa fyra. De är speciella just nu och har varit det under en längre tid.