En hoffevalp i huset!!

augusti 1, 2007

Japps, det har vi haft idag. En hel liten hoffevalp! Dvs en sån som jag borstade ur Opus päls…

Herregud vad han fäller mycket och länge!! Men nu börjar han vara ganska fin. Urfälld alltså. Jag gillar ju inte välpälsade raser egentligen.

Det var ett tag sen vi hade sån här nogsam päls och klovård och det märks på vovven kan jag berätta. Han provar gärna gå upp och ännu hellre att sprattla lite med tassarna när jag försöker klippa. Tills jag vänligt men bestämt förklarar för honom att det bara är till att ligga stilla tills jag är klar.

Han resignerade tillslut och när vi var klara propsade han på att få sin sedvanliga godbit. Han rusar då till skafferiet och sätter sig och väntar. Kommer man inte direkt så sticker han ut huvudet ur köket och tittar uppfodrande på en. Bara till att ro hit godsakerna alltså…

Xinga var som vanligt stel som en pinne med svansen mellan benen men hon är inte alls den som trilskas. Jag klipper fort, fort och borstar så skönt jag kan men hon tycker att det är dödsläskigt ändå. Matar med godis medan jag håller på och stoppar undan hoffen för att få lugn och ro men hon kan bara inte släppa tanken på att jag egentligen håller på att ta ihjäl henne. Tråkigt att kloklippning har så negativ klang för henne. Men det har iaf blivit bättre och bättre hela tiden. Första tiden höll hon på att kissa på sig när jag skulle klippa klorna. Inte alls roligt. Nu kommer hon iaf självmant och ställer sig och lyfter tassarna en efter en. Hon är jätteduktig eftersom hon är så stilla och medgörlig. Hon har nog insett att det är enklast så.

Hur är din hund när du ska klippa klorna på den?


Lösenordsskyddad: Fredag!

augusti 1, 2007

Det här innehållet är lösenordsskyddat. Vänligen ange ditt lösenord nedan för att visa innehåll: