JÄVLA FELIA FRÅN HELVETE!

Jag är så arg att jag håller på att koka över!

Förra veckan beställde jag en ny mobiltelefon med Telias Abb. Telia Till Alla. Idag kommer ett simkort från telia och jag blev genast fundersam. Brukar inte telefonen och nya simkortet komma samtidigt?

När jag så börjar läsa så inser jag att det är mitt gamla nummer som står på baksidan av simkortet. Jag blir först helt stum. Hur i hela friden kan mitt Halebopkort plötsligt ha blivit ett Teliakort!?? Jag beställde ju en telefon med abonnemang! Inte en portering av mitt gamla nummer!

Jag har nu blivit av med gratis sms för en månads tid, ringer inte gratis till alla mina vänner, smsar dyrare än jag gjort på år och jag VILL INTE ha ett Telia refillkort!!

Jag kastar mig på telefonen och ringer kundtjänst för att få någon rätsida på vad som hänt. I andra änden får jag höra nån stockholmsfjolla som inte verkar förstå problemet ens en gång. ”Ja men du har ju fått ett refillkort…” och ”Men gå in till dinTeliabutik” är hennes favoritsvar på mina frågor. När jag förklarar att närmaste Teliabutik som jag känner till ligger 4 mil härifrån och att jag inte har varken bil eller körkort och således inte bara kan ”promenera in till butiken med ett käckt leende på läpparna när jag helst av allt vill åka ner till Stockholm och banka in skallen på den jävel som sabbat mitt Halebopkort”.

När jag frågar ”hur fan jag kan ha fått ett refillkort när jag beställde ett abonnemang” blir svaret att ”man ju kan göra om refillkortet till ett abonnemang om man vill”. Men fattar för fan att jag vill ha mitt HALEBOPKORT på det numret och INTE nåt jävla Teliaabonnemang!! Förbannade klåpare från satan! Gaaah!!

Tillslut var jag så arg att jag bara gav upp i rädsla för att säga något jävligt dumt. ”Jaja, hejdå” sa jag och lade på luren. Sen ringde P upp dem igen och fick prata med en lite smartare brud.

Om två dagar är mitt Halebopkort tillbaka och jag får hela 100 kr av Telia som plåster på såren. Men de ~3000 gratis smsen som jag hade får jag tyvärr inte tillbaka. Det var ju oväntat…

Okej, fråga nummer ett, hur fan kan man få jobba på kundtjänst om man inte kan svara på en enda fråga som kunderna har? Hur kan man få jobba på kundtjänst när man bara vill ta den enklaste vägen för sin egen del och hänvisa till andra som ska göra jobbet åt en?

Hur kommer det sig att tjej nummer två kunde lösa problemet på 15 minuter medan tjej nummer ett påstod att det inte var något hon kunde göra? Hon hänvisade mig till att ”gå till teliabutiken” och ”gå in på telia.se och skriv ett mejl till oss så behandlar vi ditt ärende. Detta tar ungefär en vecka”. Jo just det…

Annonser

8 Responses to JÄVLA FELIA FRÅN HELVETE!

  1. Lotta skriver:

    Hm, Telia är bra så länge allt fungerar. När det INTE gör det så är det värre… Har i färskt minne när de raderade min e-postadress och mitt e-postkonto… Och kompetensen hos kundtjänstpersonalen har jag ifrågasatt mer än en gång.

  2. mysla skriver:

    Jamen precis! Det gäller att ha en himla tur med vem man får tag i….

  3. Lotta skriver:

    …och får man tag i en BRA människa; skriv upp namnet för guds skull!!!

  4. Viktor skriver:

    Felia är den sämsta leverantören som finns jag har haft problem med dem ända sen jag skaffade Felia.

  5. FittTelia skriver:

    JAG HATAR TELIA o deras jävla korkade support. dom kan aldrig få nåt gjort. dom bara ältar sitt jävla ”har du kollat att du satt i sladden?” ”kollat att modemet är kopplat i huvudjacket?” det är som o prata med en jävla mongolid 4 åring

  6. Martin skriver:

    TELIA är ett jävla skitföretag! Ett sådant stort och ledande företag på marknaden borde sänka sina priser och erbjuda bättre service. Har haft Telia i 2½ år och när vi skulle flytta vårt bredband till ny adress så var det en jävla massa klydd. Dom lovade massa saker som dom inte höll, skickade felaktiga fakturor på ockersummor och deras kundservice ljög för oss i telefonen. Det slutade med att vi sade upp skiten, nu blir det Bredbandsbolaget istället, då våra föräldrar har dom som leverantör – billigare, snabbare att komma fram när man ringer deras Kundservice och framförallt ett företag som verkar hålla vad dom lovar. TELIA – gå och dränk er, jävla pissföretag!

  7. Hans Ola Berglund skriver:

    Det som retar mig mest är att det går att anmäla fel på internet via tel. men inte fel på tel via meil!!!
    Hur fan kan sveriges största internetleverantör sakna mail?

  8. Kalle.B skriver:

    Så jävla roligt brev!!! Jag låg fan på golvet och skrattade..

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: